Друк

Як уберегтися від телефонного шахрайства?

.

Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства. 

Як їм це вдається?

Це тому, що шахраї добре знають, на які больові точки “натиснути”, аби отримати необхідну інформацію. 

В основі більшості легенд шахраїв — тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди — це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти. За таких умов у потенційної жертви погіршується критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки. 

Пам’ятайте про головні індикатори розмови з шахраєм. Припиніть розмову, якщо: 

  • запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;
  • керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);
  • просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
  • лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
  • просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки. 

Не важливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи не проситимуть вас виконати подібні дії. 

Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код із смс — негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу. 

Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу — негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки. 

Якщо ви постраждали від шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/

Більше інформації про правила платіжної безпеки — на сайті #ШахрайГудбайhttps://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

З сайту ЖОВА