Друк

ПОЛОЖЕННЯ про службу у справах дітей Звягельської районної державної адміністрації Житомирської області

 

ПОЛОЖЕННЯ

про службу у справах дітей Звягельської

районної державної адміністрації Житомирської області

І. Загальні положення

 

1.1. Служба у справах дітей Звягельської районної державної адміністраціїЖитомирської області (далі — служба) утворюється головою райдержадміністрації, входить до її складу і в межах району забезпечує виконання покладених на неї завдань.

1.2.   Служба підпорядкована голові райдержадміністрації, а також підзвітна і підконтрольна службі у справах дітей облдержадміністрації.

1.3.   Служба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голів обласної та районної державних адміністрацій, наказами начальника служби у справах дітей обласної державної адміністрації, власними наказами, а також положенням про службу.       

1.4. Служба у справах дітей Звягельської районної державної адміністрації Житомирської області  є правонаступником усіх майнових і немайнових прав та обов’язків служби у справах дітей Ємільчинської районної державної адміністрації, служби у справах дітей Баранівської районної державної адміністрації та служби у справах дітей Новоград-Волинської районної державної адміністрації.

1.5. Служба є юридичною особою публічного права.

 

ІІ. Основні завдання та повноваження служби

2.1. Реалізація на території району державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми  правопорушень.

2.2. Розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами, підприємствами, установами та організаціями

усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.

2.3. Координація зусиль органів місцевого самоврядування, місцевих органів   виконавчої  влади  підприємств,  установ  та  організацій  усіх  форм

власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності.

2.4. Забезпечення додержання вимог законодавства щодо усиновлення дітей, влаштування їх в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї.

2.5. Здійснення контролю за умовами проживання та  виховання дітей в сім’ях усиновлювачів, прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу.   

2.6. Ведення державної статистики щодо дітей.

2.7. Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які можуть бути усиновлені, обліку усиновлених дітей та дітей, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу; потенційних прийомних батьків, батьків-вихователів; кандидатів в усиновлювачі.

2.8. Надання органам місцевого самоврядування, органам виконавчої влади, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.

2.9. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню.

2.10. Забезпечення в межах компетенції роботи Єдиного електронного банку про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування,  які перебувають на обліку з усиновлення, сім’ї потенційних усиновлювачів,  прийомних батьків, батьків-вихователів в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти».

2.11. Вжиття вичерпних заходів для влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім’ї громадян України із дотриманням пріоритету сімейного виховання (усиновлення,  влаштування у прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу), у тому числі:

підготовка та видання висновків про можливість бути усиновлювачами особам, які бажають усиновити дитину;

підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування про утворення прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, влаштування дітей до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;

здійснення у межах компетенції контролю за дотриманням законодавства з питань соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень, у тому числі щодо умов утримання і виховання:

дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях усиновлювачів, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях.

2.12. Підготовка  звітів про стан виховання, утримання і розвитку дітей у прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу, усиновлених дітей.

2.13. Підготовка для подання до суду висновків органу опіки та піклування про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини; з інших питань, що стосуються прав дитини, які вирішуються із залученням або за ініціативою органу опіки та піклування.

2.14. Розгляд в установленому порядку звернень громадян, зокрема звернень дітей щодо неналежного виконання прийомними батьками, батьками-вихователями обов’язків з виховання або щодо зловживання ними своїми правами.

2.15. Забезпечення організації діяльності Комісії з питань захисту прав дитини районної державної адміністрації.

2.16. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань, що належить до компетенції служби, зокрема через засоби масової інформації.

2.17. Виконання інших функцій, покладених на службу відповідно до законодавства.

 

ІІІ. Служба відповідно до покладених на неї завдань

    

3.1. Організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністрів, інших центральних органів виконавчої влади, розпоряджень голів обласної та районної   державних  адміністрацій,  наказів   начальника  служби у справах                                                         

дітей обласної державної адміністрації та здійснює контроль за їх реалізацією.

3.2. Надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питання щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень.

3.3. Оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню.

3.4. Подає пропозиції до проєктів державних та регіональних програм, планів і прогнозів щодо соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей.

3.5. Забезпечує у межах своїх повноваження здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей, які виховуються у сім’ях усиновлювачів, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу.

3.6. Організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, сектором ювенальної превенції відділу превенції Звягельського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області заходи щодо соціального захисту дітей, які виховуються у сім’ях усиновлювачів, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу.

3.7. Надає потенційним усиновлювачам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку з усиновлення та можуть бути влаштовані у їх сім’ї.

3.8. Проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім`ях усиновлювачів, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після влаштування дитини у родину.

3.9. Готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, усиновлених дітей.

3.10. Бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім`ї усиновлювачів, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків.

3.11. Готує та подає в установленому порядку статистичну звітність.

3.12. Аналізує стан та тенденції соціально-економічного і культурного розвитку у сфері соціального захисту прав дітей.

3.13. Бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку району.

3.14. Готує голові райдержадміністрації пропозиції щодо включення до проєкту районного бюджету витрат на здійснення ефективного соціального захисту дітей, їх прав та інтересів на території району.

3.15. Розробляє проєкти розпоряджень голови райдержадміністрації, у визначених законах випадках-проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень.

3.16. Бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади.

3.17. Бере участь у підготовці звітів голови райдержадміністрації для їх розгляду на сесії районної ради.

3.18. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові райдержадміністрації.

3.19. Готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень.

3.20. Розглядає у встановленому законодавством порядком звернення громадян.

3.21. Опрацьовує запити і звернення народних депутатів та депутатів відповідних місцевих рад.

3.22. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.

3.23. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є служба.

3.24. Постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень.

3.25. Здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування.

3.26. Забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.

3.27. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.

3.28. Забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.

3.29. Бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів).

3.30. Забезпечує захист персональних даних.

3.31. Здійснює інші передбачені законом галузеві повноваження.

 

IV. Служба має право

4.1. Приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов'язкові для  виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами, громадянами.

4.2. Отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади, органів  місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи,  вжиті на виконання    прийнятих нею рішень.

4.3. Отримувати  в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, міської, районної, районної у місті держадміністрацій, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх  форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її   компетенції, а від місцевих органів державної статистики — статистичні дані, необхідні для виконання покладених на   неї завдань.

4.4. Звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій  усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей, які виховуються у сім’ях усиновлювачів, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу.

  

4.5. Проводити роботу  серед дітей, які виховуються у сім’ях усиновлювачів, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу з метою запобігання вчиненню правопорушень.

4.6. Влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї, передавати на усиновлення.

4.7. Представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності.

4.8. Укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та  іншими об'єднаннями громадян і благодійними організаціями.

4.9. Скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції.

4.10. Проводити особистий прийом дітей, які виховуються у сім’ях усиновлювачів, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, а також їх батьків, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її компетенції.

4.11. Розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування  метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.

4.12. Здійснювати роботу щодо формування та ведення Єдиного електронного   банку   даних   дітей-сиріт,  дітей,  позбавлених  батьківського                                                   

піклування, які перебувають на обліку з усиновлення, потенційних  прийомних батьків та батьків-вихователів в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти».

 

V. Організація роботи

 

5.1.   Служба в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом місцевої держадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, службами у справах дітей облдержадміністрації, місцевих рад, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовності та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на неї завдання та здійснення запланованих заходів.

5.2.Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою райдержадміністрації згідно із законодавством про державну службу.

  

5.3. Начальник Служби:

1)    здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань;

2)    планує роботу служби, вносить пропозиції щодо формування планів роботи райдержадміністрації, забезпечує виконання перспективних і поточних планів роботи;

3)    вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи служби;

4)    звітує перед головою райдержадміністрації про виконання покладених на структурний підрозділ завдань та затверджених планів роботи;

5)    може входити до складу колегії райдержадміністрації;

6)    вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належить до компетенції служби, та розробляє проєкти відповідних рішень;

7)    може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

8)    представляє інтереси служби у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, з міністерствами інших центральних органів виконавчої влади, органами місцевогосамоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за   дорученням голови  райдержадміністрації;

9)    видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;

10) подає на затвердження голові райдержадміністрації проєкти кошторису та штатного розпису служби в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;

11) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою райдержадміністрації кошторису служби;

12) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

13) здійснює добір кадрів;

14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців служби;

15) призначає на посаду і звільняє з посади працівників служби;

16) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень служби;

17) забезпечує дотримання працівниками служби правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

18) здійснює інші повноваження, визначені законом.

5.4. Накази начальника служби, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою  райдержадміністрації, відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади, або начальником служби у справах дітей облдержадміністрації.

5.5. Для прийняття узгоджених рішень з питань, що належать до компетенції служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), спеціалістів служби, керівників виконавчих органів місцевих рад, органів Національної поліції, представників підприємств, установ, громадських об’єднань.

Склад колегії затверджується головою райдержадміністрації за поданням начальника служби.

Рішення колегії оформляються наказами начальника служби.

5.6. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників служби визначає голова райдержадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.

5.7. Штатний розпис та кошторис служби затверджує голова  райдержадміністрації за пропозиціями начальника служби відповідно до чинного законодавства.

5.8. Служба утворена як юридична особа публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.