Друк

Положення про відділ освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації

 1. Відділ освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації (надалі – відділ) є структурним підрозділом районної державної адміністрації, який утворюється головою районної державної адміністрації і йому підпорядковується, підзвітний і підконтрольний управлінню освіти і науки,  департаменту культури, молоді та спорту Житомирської обласної державної адміністрації, відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади у межах, передбачених чинним законодавством.

 

2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та Законами  України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови районної державної адміністрації, рішеннями районної ради, прийнятими в межах їх повноважень, а також положенням про відділ освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації.

Відділ освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації є правонаступником відділу освіти та відділу культури Новоград-Волинської районної державної адміністрації.

 

3. Основним завданням відділу є забезпечення реалізації державної політики у галузях освіти, культури та спорту на визначеній території Новоград-Волинського району Житомирської області.

 

4. Завданнями відділу відповідно до покладених повноважень є:

- організація виконання Конституції та Законів  України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснення контролю за їх реалізацією;

- забезпечення у межах своїх повноважень захисту прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

- надання адміністративних послуг;

- аналіз стану та тенденцій розвитку галузей освіти, культури і спорту району та вжиття заходів до усунення недоліків;

- участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку району;

- внесення пропозицій до проекту районного бюджету;

- забезпечення ефективного та цільового використання відповідних бюджетних коштів;

- участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

- розроблення проектів розпоряджень голови районної державної адміністрації у визначених законом випадках - проекти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;

- участь у розробленні проектів розпоряджень голови районної державної адміністрації, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;

- участь у підготовці звітів голови районної державної адміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;

- самостійна підготовка або разом з іншими структурними підрозділами  інформаційних та аналітичних матеріалів для подання голові районної державної адміністрації;

- забезпечення здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

- розгляд в установленому законодавством порядку звернень громадян;

- забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є відділ;

- постійне інформування населення про стан здійснення визначених законом повноважень;

- забезпечення у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

- організація роботи з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

- забезпечення у межах своїх повноважень реалізації державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

- забезпечення захисту персональних даних;

- забезпечення на відповідній території району реалізації державної політики в сфері освіти, культури, фізичної культури і спорту, охорони культурної спадщини;

 - забезпечення розвитку освіти, культури, спорту з метою формування здорової, гармонійно розвиненої, соціально активної, творчої особистості;

- забезпечення розвитку освітнього, творчого (інтелектуального) потенціалу з урахуванням національно-культурних, соціально-економічних, екологічних, демографічних та інших особливостей регіону;

- здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю підпорядкованих закладів;

- координація діяльності закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, закладів культури, фізичної культури і спорту, що належать до сфери управління районної державної адміністрації, організація роботи з їх нормативного, матеріально-технічного і науково-методичного забезпечення;

- забезпечення моніторингу у сферах освіти, культури та спорту,  інноваційної діяльності; 

- забезпечення у межах своїх повноважень розвитку різних форм позашкільної освіти, в тому числі за місцем проживання дітей, формування програм розвитку позашкільної освіти, спрямованих на творчий розвиток особистості, виявлення та підтримку обдарованих дітей, талановитої молоді, здійснення навчально-методичного керівництва із зазначених питань; 

-  проведення атестації  працівників, ведення обліку і складання звітів з цих питань у межах своєї компетенції; 

- сприяння підвищенню кваліфікації та розвитку творчості  працівників; 

- забезпечення  в межах своїх повноважень виконання актів законодавства щодо всебічного розвитку та функціонування української мови як державної та мов національних меншин, створення належних умов для розвитку національної освіти, культури  та освіти і культури  національних меншин; національних традицій українського народу і національних меншин України;

- формування замовлення на навчально-методичну літературу, бланків звітності та документів про освіту; 

- організація доставки підручників для забезпечення ними здобувачів освіти; 

- проведення роботи, спрямованої на виявлення, підтримку і розвиток обдарованих дітей, організація проведення таких заходів, як олімпіади, змагання, конкурси, спартакіади, турніри, виставки, фестивалі творчості, конференції, форуми, інших заходів, спрямованих на підвищення культурно-освітнього та загального фізичного рівня дітей і молоді; 

- співпраця з відповідними органами у запобіганні дитячій бездоглядності та попередженні вчинення правопорушень серед неповнолітніх; 

- розроблення пропозицій щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання освітніх закладів, закладів культури комунальної форми власності та соціальний захист їх учасників; 

- контроль за використанням капітальних вкладень і сприяння раціональному розміщенню нового будівництва об'єктів освіти, погодження проектів будівництва навчальних закладів; 

- підготовка та в установленому порядку подання статистичної звітності про стан і розвиток освіти, культури, спорту, участь у межах своїх повноважень в організації та проведенні на відповідній території виставкових заходів; 

- розроблення і подання на розгляд районній державній адміністрації  пропозицій до  проектів  фінансування  та матеріально-технічного забезпечення виконання програм і здійснення заходів,  спрямованих на поліпшення становища  підпорядкованих галузей; 

- координація в межах своїх повноважень здійснення заходів, спрямованих  на  організацію оздоровлення,  відпочинку та дозвілля дітей і молоді,  самостійне виконання  відповідної  програми; 

- здійснення разом з органами охорони здоров'я загального контролю за охороною здоров'я дітей і проведенням оздоровчих заходів, створенням безпечних умов для навчання і праці учасників освітнього процесу, вживання заходів щодо утвердження здорового способу життя у дитячому та молодіжному середовищі, проведення інформаційно-просвітницької роботи щодо протидії поширенню соціально-небезпечних хвороб серед дітей шкільного віку;

- вивчення, узагальнення та поширення передового досвіду роботи з питань освіти, культури та спорту, проведення методичних і науково-практичних семінарів, конференцій та інших заходів; 

- забезпечення організації безоплатного гарячого харчування категорій дітей згідно законодавства та рішень районної ради; 

- подання пропозицій засновнику щодо заснування, реорганізації та ліквідації освітніх закладів, закладів культури,  затвердження в установленому порядку установчих документів закладів, їх нових редакцій та змін до них; 

- оприлюднення офіційної звітності про всі отримані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт і послуг, спрямованих на потреби кожного із  закладів  та інші видатки; 

- реалізація державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території; 

- забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території; 

- підготовка пропозицій щодо закріплення за закладами початкової та базової середньої освіти території обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами); 

- забезпечення та фінансування підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних); 

- ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України; 

- забезпечення рівних умов розвитку закладів освіти всіх форм власності; 

- забезпечення утримання та розвитку матеріально-технічної бази  закладів освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; 

- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечення здобувачам освіти можливості продовжити навчання на відповідному рівні освіти; 

- забезпечення відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами; 

- укладання строкового трудового договору (контракту) з керівником закладу освіти, культури, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу; 

- розривання строкового трудового договору (контракту) з керівником закладу освіти, культури з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу; 

- затвердження кошторисів та приймання фінансових звітів закладів освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; 

- здійснення контролю за дотриманням установчих документів закладу освіти; 

- контроль за забезпеченням створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; 

- здійснення контролю за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; 

- реалізація інших прав, передбачених законодавством та установчими документами закладу освіти; 

- створення умов для розвитку соціальної інфраструктури у сферах культури та мистецтва, розвитку національно-культурних традицій, розвитку усіх видів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, а також для організації культурного дозвілля населення, здобуття спеціальної освіти у сфері культури і мистецтва, охорони культурної спадщини, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення такої інфраструктури; 

- забезпечення доступу населення до надбань культури; 

- сприяння у формуванні репертуару мистецьких колективів, комплектуванні та оновленні фондів бібліотек, організації виставок, відродженні та розвитку народних художніх промислів, збереженні культурної спадщини; 

- захист прав споживачів національного культурного продукту; 

- централізоване комплектування та використання бібліотечних фондів; 

- сприяння у діяльності творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій, що функціонують у сфері культури та мистецтва; 

- збереження і відтворення традиційного характеру середовища історичних ареалів населених місць; 

- фіксація зразків національної нематеріальної культурної спадщини; 

- збереження та розвитку культури української нації, етнічної, мовної самобутності нацменшин; 

- забезпечення аналізу потреби у працівниках у сферах культури та мистецтва, фізичної культури та спорту; 

- моніторинг стану та тенденцій соціально-економічного і культурного розвитку у сферах культури, мистецтва, охорони культурної спадщини, державної мовної політики, фізичної культури та спорту; 

- формування та подання у встановленому порядку пропозицій щодо надання творчим колективам статусу «народний», «зразковий», визнання осередків народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, заповідними територіями народних художніх промислів, занесення об’єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України та внесення змін до нього; 

- підготовка інформацій про музеї, створені у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів державної і комунальної форми власності, в яких зберігаються музейні колекції та музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України, пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження пам’яток культурної спадщини, облік музеїв, утворених у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладах; 

- збір та обробка статистичних даних у сферах освіти, фізичної культури та спорту,  культури та мистецтв, охорони культурної спадщини; 

-  виконання функцій замовника, укладання з цією метою контрактів про виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об’єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;

- забезпечення доступу юридичних і фізичних осіб до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам’яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів змін у зонах охорони пам’яток культурної спадщини та в історичних ареалах населених місць; 

- забезпечення захисту об’єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження в межах повноважень; 

- забезпечення в установленому законодавством порядку виготовлення, встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам’ятках культурної спадщини або в межах їх територій; 

- визначення меж територій пам’яток культурної спадщини місцевого значення та затвердження їх зон охорони; 

- встановлення режиму використання пам’яток культурної спадщини місцевого значення, їх територій, зон охорони; 

- проведення фестивалів, конкурсів, оглядів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, виставок народних художніх промислів та інших заходів у сфері культури, охорони культурної спадщини; 

- погодження проектів відведення земельних ділянок, у тому числі тих, що призначаються для сільськогосподарських потреб, погоджує зміни землевласника, землекористувача на території пам’яток місцевого значення та в їх охоронних зонах, в історичних ареалах населених місць в межах населених пунктів району; 

- підготовка зведених оглядів, інших аналітичних матеріалів культурного розвитку району для інформаційного забезпечення керівництва райдержадміністрації; 

- порушення клопотання про створення, реорганізацію чи ліквідацію закладів, підприємств та організацій культури і мистецтва, що належать до комунальної власності району; 

- зміцнення міжнародних і міжрегіональних культурних зв’язків; 

- роз’яснення через засоби масової інформації змісту державної політики у сфері культури, охорони культурної спадщини та державної мовної політики; 

- контроль за збереженням і переміщенням культурних цінностей; 

- забезпечення вільного розвитку культурно-мистецьких процесів; 

- забезпечення доступності усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина України; 

- сприяння у відродженні та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності; 

-  сприяння у збереженні культурної спадщини; 

-  сприяння органам виконавчої влади у реалізації державної політики у сфері міжконфесійних та міжнаціональних відносин; 

- виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на забезпечення розвитку фізичної культури та спорту; 

- сприяння розвитку видів спорту, визнаних в Україні; 

- сприяння федераціям з видів спорту та іншим громадським організаціям у проведенні ними роботи з питань фізичної культури та спорту; 

- організація та проведення фізкультурно-спортивних заходів серед широких верств населення, залучення їх до зайняття фізкультурою і спортом, забезпечення пропаганди здорового способу життя; 

- організація  та проведення олімпіад, спартакіад, конкурсів, турнірів, виставок, фестивалів творчості, конференцій, форумів, фізкультурно-спортивних заходів, спрямованих на підвищення культурно-освітнього рівня та покращення фізичного виховання дітей і молоді; 

 - забезпечення підготовки і проведення навчально-тренувальних зборів спортсменів, які беруть участь у спортивних змаганнях різних рівнів; 

- комплектація складу збірних команд району за видами спорту, забезпечення організації підготовки та участі спортсменів у змаганнях; 

- порушення в установленому порядку клопотання про відзначення працівників, що мають вагомі досягнення нагородами різного рівня, а також про призначення стипендій і премій Кабінету Міністрів України, грантів Президента України обдарованій молоді; 

- сприяння збереженню і розширенню мережі фізкультурно-спортивних закладів, вжиття заходів до зміцнення їх кадрового потенціалу та матеріально - технічної бази; 

- здійснення контролю за технічним станом, ефективністю і цільовим використанням спортивних об’єктів, що належать до сфери управління райдержадміністрації та за дотриманням правил безпеки під час проведення масових спортивних заходів; 

- здійснення інших функцій, що випливають з покладених на відділ завдань.

 

5. Відділ має право:

- одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань; 

-  залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об'єднань (за згодою); укладати в установленому порядку угоди про співпрацю; 

-  користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами; 

- скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до  компетенції відділу; 

- за дорученням голови районної державної адміністрації утворювати координаційні комісії, експертні та робочі групи для науково-організаційного супроводу виконання державних цільових програм і проектів, залучати (з укладенням контрактів, договорів) спеціалістів до роботи в цих комісіях (групах), а також для надання консультацій, проведення аналізу стану і складання прогнозів розвитку освітнього, інноваційного та творчого (інтелектуального) потенціалу регіону; 

- надавати пропозиції щодо створення наглядової  (піклувальної) ради закладу освіти ; 

- представляти в установленому порядку інтереси відділу у судових органах під час розгляду спірних питань, що належать до його компетенції; 

- вносити пропозицію щодо ініціювання позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

- вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи райдержадміністрації у сферах фізичної культури та спорту, культури  та охорони культурної спадщини;

 

6. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом районної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на відділ завдань та здійснення запланованих заходів.

 

7. Відділ очолює начальник,  який призначається на посаду і звільняється з посади головою районної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням  з галузевими управліннями обласної державної адміністрації в установленому законодавством порядку.

 

8. Начальник повинен мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста, досвід  роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою.

 

9. Начальник відділу:

- здійснює керівництво відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у відділі; 

- подає на затвердження голові районної державної адміністрації положення про відділ, його структуру, затверджує положення про його структурні підрозділи; 

- затверджує посадові інструкції працівників відділу і структурних підрозділів та розподіляє обов'язки між ними; 

- планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи районної державної адміністрації; 

- вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи відділу; 

- звітує перед головою районної державної адміністрації про виконання покладених на відділ завдань та затверджених планів роботи;

- відповідає за виконання покладених на відділ  завдань з реалізації державної політики у сфері освіти, культури і спорту; 

- може входити до складу колегії райдержадміністрації; 

- вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції відділу, та розробляє проекти відповідних рішень; 

- може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування; 

- представляє інтереси відділу у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; 

- видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації; 

- подає на затвердження голови районної державної адміністрації проекти кошторису та штатного розпису відділу в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників; 

- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладів освіти, культури  у випадках та порядку визначених законодавством; 

- розпоряджається коштами у межах затвердженого головою районної державної адміністрації кошторису відділу; 

- організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців та інших працівників відділу; 

- здійснює добір кадрів, прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників відділу та його структурних підрозділів, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу та його структурних підрозділів, керівників закладів освіти у порядку, передбаченому чинним законодавством; 

- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень відділу; 

- забезпечує дотримання працівниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни; 

-  забезпечує в межах своїх повноважень збереження у відділі інформації з обмеженим доступом; 

- призначає та звільняє з посади керівника районного центру спорту, творчості та туризму учнівської молоді; 

- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, культури, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу; 

- розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, культури з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу; 

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю підпорядкованих закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту; 

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладів освіти, культури; 

- погоджує призначення на посаду і звільнення з посади керівників культурно-просвітницьких установ (згідно з їх статутами), що належать до сфери управління місцевих органів виконавчої влади; 

- здійснює інші повноваження, визначені законодавством.

 

10.Накази начальника відділу, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою райдержадміністрації.

 

11.Начальник відділу може мати заступника. Заступник начальника відділу призначається на посаду та звільняється з посади начальником відділу відповідно до законодавства про державну службу.

 

12. Відділ утримується  за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

 

13. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

 

Начальник відділу освіти, культури та спорту райдержадміністрації     Олександр АНТИПЧУК