Друк

Міністерство юстиції розпочало кампанію «Споживач в мережі»

.

    Міністерство юстиції України з 19 серпня ц. р. дало старт новій кампанії #CпоживачВМережі, присвяченій захисту прав споживача при купівлі товарів та послуг онлайн.

 

          Пропонуємо дізнатися основні правила придбання товарів та замовлення послуг у мережі Інтернет.

При виборі інтернет-магазину для купівлі товару слід звертати увагу на:

  • наповнення сайту;
  • якість і деталізацію зображення товарів;
  • відгуки покупців (можливість залишити відгук безпосередньо на сайті). Також радимо вивчати відгуки на різних форумах, через Google Search, в соціальних мережах;
  • наявність та наповнення сторінок у соцмережах;
  • наявність офісу і торгових точок офлайн із зазначенням адреси та контактного телефону;
  • посилання на магазин на сайтах фабрик-виробників товарів, чиї товари реалізує магазин.

Перед покупкою треба обов’язково з’ясувати:

  • найменування та місцезнаходження продавця;
  • основні характеристики продукції (розмір, колір, матеріал виготовлення);
  • ціну товару та наявність додаткових платежів;
  • порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки;
  • порядок повернення/обміну.

        У разі відсутності цієї інформації або небажання продавця надавати її,  радимо відмовитися від купівлі товарів у такому магазині.

         Якщо ж ви все-таки придбали товар в інтернет-магазині і він виявився неналежної якості, то для того, щоб його повернути/обміняти, потрібно:

  • зберегти документ, що підтверджує оплату та отримання товару;
  • переконатися, що товар зберігся у первісному вигляді;
  • протягом 14 днів з дня купівлі звернутися до продавця з вимогою повернути/обміняти товар;
  • повідомити, як можна забрати товар (витрати за пересилання покладаються на продавця або за домовленістю сторін).

Якщо продавець відмовляється прийняти/обміняти товар:

  • переконайтеся, що володієте інформацією про суб’єкта господарювання, який здійснив продаж (найменування та місцезнаходження);
  • зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання.

         Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.