Друк

Семінар-практикум для вчителів історії

.

Якщо ви турбуєтесь про інших, не дозволяйте їм залежати від себе, адже насправді ви їм не допомагаєте, а завдаєте шкоди

                                               Джон Максвелл

Метою державної Національної програми «Освіта» («Україна ХХІ ст.») є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. Саме цим зумовлена зараз увага педагогів, методистів до інновацій.

Усі  інноваційні  технології, що запроваджуються в освіті, орієнтуються на зміну кінцевого результату, виховання особистості, яка вміє самостійно діяти в шкільному та суспільному середовищах. Для практичного розгляду даного питання проведено семінар-практикум для вчителів історії району на тему: «Інноваційні форми роботи на уроках історії» на базі Великомолодьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

У відповідності до запланованого учасники семінару відвідали урок історії у 6 класі на тему: «Узагальнення за темою «Становлення античної грецької цивілізації», який майстерно провів Олексій Валентинович Бармак. Урок-змагання між двома командами відповідав всім сучасним інноваційним підходам і вимогам проведення, де чітко продумана структура, організаційні етапи кожного завдання, аргументовані форми оцінювання. Вчитель використав цікаві для учнів завдання: «Так і ні», «Чи знаєш ти Богів Давньої Греції», «Чи правда це?», «Відгадай героя», «Чарівна скринька», огляд  характерних особливостей географічного положення країни, підбір  українських відповідників до грецьких прислів’їв, розв’язання хронологічних задач.

Пізнавальним, цікавим, сучасним за сценарієм був виховний захід «Хлопці + дівчата – подорож у минуле», підготовлений Дубчак Раїсою Ігнатівноюі Малиновською Тетяною Григорівною.Команда хлопців в традиційному вбранні українських козаків змагалася з командою дівчат – «представниць» сучасних українських Збройних Сил. Різноманітні історичні конкурси, презентації, пісні, інсценовані авторські та літературні, за змістом, сюжети створювали неповторну позитивну атмосферу пізнавально-активної діяльності учнів.

В теоретичній частині учасники семінару опрацювали презентацію методиста РМЦ Тетяни Миколаївни Вознюк  на тему:«Інноваційні технології  в організації викладання історії в школі» та, розподілившись на групи,  провели тренувальні вправи з практичного застосування інтерактивних форм роботи на уроках історії («мозковий штурм», «акваріум», «навчаючи – вчуся»,робота в малих групах).

Вчителі історії опрацювали та заповнили  анкети, дані яких мають визначити рівень науково-теоретичної підготовки вчителів по впровадженню інновацій, застосування інтерактивних технологій навчання, знання типології уроків, використання уроків різних типів у практичній діяльності.

Важливим етапом у навчальному процесі є проведення  ДПА в кожному навчальному закладі, і, тому, доречним стало активне обговорення вимог «Положення про державну підсумкову атестацію учнів(вихованців) у системі загальної середньої освіти» та наказів МОН України «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році» і «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки від 16 вересня 2015 року № 940».

Новоград-Волинський РМЦ

joomlamodniyportal.ru